OTWIERAMY ZAPISY NA VIII SOSNOWICKI RAJD NA 6 ŁAPACH!
Zapraszamy wszystkich do Sosnowic w niedzielę 22 września 2024 r. o godz. 11.00
Gwarantujemy wspaniałą zabawę i niezapomnianą przygodę.
Wojewoda Zachodniopomorski Adam Rudawski objął Rajd Patronatem Honorowym i osobiście pojawi się na rajdzie by zabrać naszego psiaka na spacer. Patronat medialny nad imprezą objęła redakcja „Kuriera Szczecińskiego".
Link do wydarzenia na Facebook:
https://facebook.com/events/s/viii-sosnowicki-rajd-na-6-%C5%82apa/1226136191757603/
Niezmiennie Celem Rajdu jest wyprowadzenie psiaków na spacer, promocja spacerów, adopcji, domów tymczasowych oraz wolontariatu i wsparcie finansowe schroniska.
Żeby wziąć udział w rajdzie należy zapisać się i dokonać darowizny 50 zł z której zostanie kupiona wysokiej jakości mokra karma - potrzebna do podawania leków dla psich seniorów.
Już można zapisywać się na platformie:
https://b4sportonline.pl/bieg_na_6_lap/zapisy_na_viii_sosnowicki_rajd_na_szesciu_lapach
Po rejestracji należy dokonać wpłaty wpisowego - 50 zł - płatne na konto schroniska: 50 9376 1011 2004 0004 1032 0001
W tytule wpisujemy "darowizna rajd 2024, numer rejestracyjny wygenerowany przez system "
WAŻNE :
1 wplata = 1 zawodnik - przy rejestracji kilku zawodników prosimy o osobne wpłaty z numerami tytułu płatności nadanymi przez system.
Zapisy i mierzenie czasu przekazaliśmy PROFESJONALISTOM od mierzenia czasu - firmie Herkules https://herkules.org.pl/
Są dwie kategorie:
- BIEG / MARSZ BEZ PSA – NA 2 NOGACH – uczestnik biegnie indywidualnie
- BIEG / MARSZ Z PSEM – NA 6 ŁAPACH - uczestnik biegnie z psem własnym lub schroniskowym
Zawodników jest zawsze więcej niż mamy piesków mogących przebyć trasę 4 km więc pozostałe osoby, pokonają trasę na dwóch nogach a później może wziąć na krótszy spacer Psiego Seniora. Pamiętajcie, że rajd ma szczytny charytatywny cel, nie o rywalizację tu chodzi;
• Przed startem w dniu Zawodów Wolontariusze i Pracownicy Schroniska będą przydzielać Zawodnikom psy schroniskowe, nie będzie można samemu wybierać sobie piesków – uwierzcie, to my znamy je doskonale i najlepiej je Wam dobierzemy.
• Pies właścicielski biorący udział w Rajdzie musi być zdrowy i w pełni sprawny! Niedozwolony jest start z małymi szczeniętami, psami w wieku podeszłym, sukami w ciąży oraz psami chorymi!
Niedozwolony jest start z psem ubranym w kaganiec, kolczatkę lub łańcuszek zaciskowy! Przez cały czas trwania Rajdu opiekunowie są zobowiązani prowadzić swojego psa na smyczy oraz zapewnić należytą opiekę, dobrze jakby były to przyjazne pieski.
ZGŁOSZENIE SIĘ I UCZESTNICTWO W RAJDZIE JEST RÓWNOZNACZNE Z AKCEPTACJĄ REGULAMINU.
Osoby, które ukończyły 16 rok życia, nie pozostające pod opieką osób pełnoletnich podczas wydarzenia, zobowiązane są do przekazania w dniu spaceru pracownikowi schroniska zgody na uczestnictwo podpisanej przez rodzica lub opiekuna prawnego. Wszystkie osoby poniżej 16 roku życia mogą wziąć udział w akcji oraz przebywać na terenie schroniska jedynie pod opieką osób pełnoletnich!
Po Rajdzie oczywiście nastąpi integracja w strefie gastronomicznej oraz atrakcje - Różowy rower koktajlowy, bazarek charytatywny na którym można wrzucając grosiki do puszek otrzymać gadżety rajdowe i nie tylko - kubki, magnesy, koszulki rajdowe, obroże i inne akcesoria dla psiaków, gadżety do domu i inne różności.
Parada Psich Seniorów po czerwonym dywanie oraz spacer z nimi to kolejna atrakcja, która zawsze cieszy się dużą popularnością.
Będą także atrakcje dla dzieci - animacje, malowanie twarzy, tatuaże i balony oraz kolorowanki, dmuchaniec do skakania i Żabson - maskotka Golczewa.
Oczywiście w tym roku także odbędzie się losowanie upominków wśród numerów startowych - w poprzednim roku główny upominek to dwuosobowy, weekendowy pobyt w Sandra SPA w Karpaczu
W tym roku będą także porady behawiorystów - Agaty Paczos prowadzącej hotel dla psów oraz Justyny Kurczak a także pokaz szkolenia psów w wykonaniu Military Spark Dogs FCI.
Przybliżony Program Dnia
• 9:00 – 11:00 rejestracja i odprawa uczestników;
• 11:00 rozpoczęcie Rajdu
• 11:30 starty zawodników;
• 12:30 – 13:30 integracja, ognisko, catering, animacje dla dzieci, bazarek charytatywny, porady behawiorystów, pokaz szkolenia psów z Military Spark Dogs
• 13.30 - 14.30 wręczenie nagród, losowanie upominków, zakończenie rajdu
Poniżej link do filmu z poprzedniego rajdu:
https://www.youtube.com/watch?v=HAxD0EpPzaw
oraz podsumowania na fb https://www.facebook.com/share/p/kT6KtiuiTJcdaNoc/
telefon: 793844842 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• Współorganizator: Gmina Golczewo
Teren Komunalnego Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Sosnowicach,
Sosnowice 6, 72-410 Golczewo i przyległe tereny polno-leśne Nadleśnictwa Rokita.
Biuro zawodów czynne w dniu imprezy: od godz. 9:00
• zgłoszenia można dokonać drogą elektroniczną poprzez rejestrację na stronie: https://b4sportonline.pl/bieg_na_6_lap/zapisy_na_viii_sosnowicki_rajd_na_szesciu_lapach
• termin zgłoszeń internetowych do 19 września 2024 r.
• zgłoszenie jest ważne po dokonaniu wpłaty darowizny na konto Komunalnego Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Sosnowicach nr 50 9376 1011 2004 0004 1032 0001 w minimalnej kwocie 50 zł w tytule wpisując: darowizna Rajd 2024 i nr rejestracyjny nadany w trakcie zapisu (blankiet wpłaty będzie generowany automatycznie w trakcie rejestracji)
• Organizator ogłasza limit startujących – 200 osób (opłaconych)
• Uczestnik, który dokona zapisu w kategorii:
• - BIEG / MARSZ BEZ PSA – NA 2 NOGACH – biegnie indywidualnie i jest klasyfikowany w tej kategorii;
• - BIEG / MARSZ Z PSEM – biegnie z psem własnym lub schroniskowym przydzielonym indywidualnie przez organizatora w dniu startu, który będzie dobrany przy wzięciu pod uwagę predyspozycji zdrowotnych wobec możliwości sportowych Uczestnika.
UWAGA! Uczestnik z tej kategorii, który wyrazi chęć biegu / marszu z psem schroniskowym godzi się z faktem, że przez wzgląd na zmienną, niemożliwą do przewidzenia sytuację zdrowotną psów oraz ich ograniczonej ilości, może nie mieć możliwości wystartowania z psem. Wtedy może wystartować indywidualnie i być klasyfikowany w drugiej kategorii. Opłata nie podlega zwrotowi. Nie ma możliwości wcześniejszej rezerwacji psa.
• dystans około 4 km z rozmieszczonymi na trasie punktami kontrolnymi;
• każdy Uczestnik otrzyma mapkę z wyznaczonymi miejscami na zdobywanie pieczątek w punktach kontrolnych;
• pomiar czasu oraz ustalenie kolejności na mecie wykona firma HERKULES Sp. z o.o. Sk;
• podstawą klasyfikacji jest elektroniczny pomiar czasu wykonywany za pomocą chipa, który Uczestnik otrzymuje w biurze zawodów przy linii Start-Meta i winien przymocować do sznurówki buta startowego. Na mecie oraz na starcie biegu znajdować się będą maty kontrolne, które odnotowują pojawienie się Uczestnika w danym punkcie;
• każdy z Uczestników zobowiązany jest do zwrócenia chipa pomiarowego za linią mety pod groźbą naliczenia opłaty;
• na trasie obowiązuje ruch prawostronny
• dla wszystkich Uczestników - posiadających numer startowy - przewidziane są pamiątkowe medale, udział w losowaniu upominków i bon na poczęstunek
• w zawodach może wziąć udział każdy pełnoletni Uczestnik, który:
zgłosi się do biegu przy pomocy formularza zgłoszeniowego oraz podpisze oświadczenie o biegu na własną odpowiedzialność (podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12.09.2001 r. Dz. U. Nr 101 poz. 1095);
• wzięcie udziału w imprezie jest równoznaczne z akceptacją klauzuli:
„Informuję, że znam regulamin i zobowiązuję się do jego przestrzegania. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail) dla potrzeb klasyfikacji. Oświadczam, że jestem zdolny/a do startu w zawodach sportowo - rekreacyjnych i biorę w nich udział na własną odpowiedzialność. Zwalniam Organizatorów z wszelkiej odpowiedzialności na wypadek strat, zranień, utraty zdrowia lub szkód związanych z moim uczestnictwem w imprezie. Oświadczam, iż jestem świadomy/a, że administratorem moich danych jest: Komunalne Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Sosnowicach, Sosnowice 6, 72-410 Golczewo, oraz, że przysługuje mi prawo do poprawiania danych oraz ich usunięcia. Dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne dla potrzeb kontaktu z uczestnikami w sprawie zawodów oraz klasyfikacji zawodów. Jestem świadomy/a i wyrażam zgodę na utrwalanie i upublicznianie mojego wizerunku (zdjęcia, filmy)”
• prawo do startu mają osoby, które ukończyły 18 lat, w przedziale wieku 16 - 18 lat za pisemną zgodą rodziców lub opiekunów prawnych, poniżej 16 lat tylko pod stałą opieką rodziców lub opiekunów prawnych startujących w imprezie;
• można wystartować z własnym adoptowanym psem lub z psem ze Schroniska w Sosnowicach.
UWAGA! Uczestnik z tej kategorii, który wyrazi chęć biegu / marszu z psem schroniskowym godzi się z faktem, że przez wzgląd na zmienną, niemożliwą do przewidzenia sytuację zdrowotną psów, może nie mieć możliwości wystartowania z psem. Wtedy może wystartować indywidualnie i być klasyfikowany w drugiej kategorii. Opłata nie podlega zwrotowi!
• pies startujący w Rajdzie musi być zdrowy;
• minimalny wiek uprawniający psa do startu to 12 miesięcy, maksymalny wiek uprawniający psa do startu to 10 lat. Jeżeli pies jest młodszy lub starszy, może brać udział w biegu po okazaniu przed startem przez jego właściciela pisemnego zaświadczenia od lekarza weterynarii o braku przeciwwskazań do startu na określonym dystansie, wystawione najpóźniej na 14 dni przed zawodami;
• zabrania się startu suk w ciąży oraz do 8 tyg. po porodzie.
• uczestnik pokonuje trasę prowadząc psa na smyczy - preferowana smycz z amortyzatorem zaczepiona do pasa biodrowego. Dopuszcza się trzymanie smyczy w ręce;
• psa prowadzimy w szelkach/uprzęży lub w obroży;
• zabrania się startu psa w kagańcu, kolczatce lub obroży zaciskowej lub innym urządzeniu uznanym przez sędziego za niedopuszczalne;
• wszystkie psy właścicielskie biorące udział w imprezie muszą posiadać aktualne zaświadczenie o szczepieniu przeciw wściekliźnie, które należy okazać podczas kontroli weterynaryjnej przed startem;
• przez cały czas trwania zawodów tj. od przybycia Uczestnika na miejsce, aż po wyjazd, Uczestnik ma obowiązek trzymać psa na smyczy;
• podczas zawodów zabronione jest zmuszanie psa do marszu oraz jakiekolwiek działanie powodujące ból lub stres u zwierzęcia – dbamy o dobrostan zwierząt;
• każdy Uczestnik odpowiada za zachowanie swojego psa oraz ewentualne szkody przez niego wyrządzone;
• w przypadku braku możliwości kontynuowania marszu przez psa Uczestnik ma obowiązek zejść z trasy i niezwłocznie poinformować o tym Organizatora - telefon alarmowy: 793 844 842
• Uczestnik startujący z własnym psem powinien posiadać podczas biegu: obroża/szelki/uprząż dla psa, smycz lub pas biodrowy, woda, telefon komórkowy, sportowe obuwie i strój adekwatny do pogody;
• Uczestnik startujący z psem schroniskowym powinien posiadać podczas biegu: woda, telefon komórkowy, sportowe obuwie i strój adekwatny do pogody. Pies schroniskowy zostanie przekazany z obrożą/szelkami/uprzężą i smyczą
• Uczestnicy będą startować w odstępach czasowych adekwatnie do sytuacji i zapewnienia bezpieczeństwa;
• trasa będzie oznakowana;
• zamknięcie trasy nastąpi po zgłoszeniu się wszystkich Uczestników na mecie;
limit czasu wynosi 3 godziny;
• Uczestnik, który w trakcie pokonywania trasy rezygnuje z udziału w imprezie ma obowiązek poinformować o tym osobiście Organizatora i rozliczyć się z urządzenia do pomiaru czasu pod groźbą naliczenia opłaty;
• decyzje personelu medycznego dotyczące dopuszczenia lub kontynuowania biegu podczas imprezy są ostateczne;
• Organizator nie przewiduje odbierania Uczestników z trasy Rajdu;
• trasa Rajdu prowadzi drogami polnymi i leśnymi;
• Uczestnicy muszą zachować szczególną ostrożność, mając na uwadze możliwość wyjechania pojazdów z pól, dróg leśnych czy pojedynczych zabudowań oraz bezwzględnie przestrzegać przepisów prawa;
• Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki na trasie.
• obowiązek ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków leży w gestii zawodników;
• Organizator zastrzega sobie prawo do regulowania ruchu na trasie – kierując się względami bezpieczeństwa ludzi i zwierząt;
• Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez opieki
• 9:00 – 11:00 rejestracja i odprawa uczestników;
• 11:00 otwarcie Rajdu;
• 11:30 starty Uczestników;
• 12:30 – 13:30 integracja, ognisko, catering, gry dla dzieci, stoiska charytatywne i partnerskie;
• 13.30 - 14.30 wręczenie nagród, zakończenie zawodów
Kwestie sporne rozstrzygane są przez Głównego Sędziego Zawodów.
Uczestnicy podczas imprezy zobowiązani są do przestrzegania niniejszego regulaminu oraz odnoszenia się z należytym szacunkiem do innych uczestników zawodów, sędziów, organizatorów, służb porządkowych oraz medycznych.
Uczestnicy zobowiązani są do zachowania kultury osobistej, przestrzegania zasad fair play, poszanowania środowiska naturalnego oraz zwracania szczególnej uwagi na dobrostan towarzyszącego psa.
Patronat Honorowy Wojewody Zachodniopomorskiego www.szczecin.uw.gov.pl